UNGKOM – nu en del af djøf

Efter nogle måneders stilhed og hårdt arbejde, er UNGKOM tilbage – nu i et stærkt samarbejde med Djøf.

Sammen med UNGKOMs formand Nanna Elming og næstformand Mie Falkenstrøm, vil vi gøre dig klogere på hvad der kan forventes af det nye samarbejde mellem UNGKOM og Djøf.

For hvad er det for et samarbejde UNGKOM har med Djøf nu? Er UNGKOM stadig det samme? Betyder det noget for dig som medlem, og hvad med alle de fede arrangementer og tilbud UNGKOM plejede at tilbyde? Få svaret her.

Hvad kommer det nye samarbejde til at betyde for mig som tidligere UNGKOM-medlem?

I bund og grund betyder det blot, at UNGKOM får mulighed for at tilbyde dig endnu flere aktiviteter, fordi vi har et større sekretariat i ryggen. Det betyder, at vi får mere tid til at udvikle vores events, så vi kan ramme endnu bredere inden for kommunikationsfaget, hvad end du tænder på PR, politisk kommunikation eller sociale medier.

Er der en forskel i medlemskabet?

Ja. Man er faktisk ikke medlem af UNGKOM længere. Vores fokus har flyttet sig fra at være på at hverve medlemmer, til udelukkende at skabe fede og relevante kommunikationsaktiviteter. Og aktiviteterne bliver frit tilgængelige for alle med undtagelse af få events, som vil være eksklusive for Djøf-medlemmer.

Så jeg skal ikke betale for et medlemskab hos UNGKOM?

Nej. Det koster gratis!

Er jeg så medlem af Djøf nu?

Nej, det er du ikke. Som tidligere UNGKOM-medlem har du mulighed for at være gratis medlem af Djøf resten af 2016. Hvis du har lyst og aktivt melder dig ind. Det er ikke et krav for at tage del i UNGKOM-aktiviteterne, som blot kræver, at du tilmelder dig vores events, følger os på sociale medier, læser vores artikler, eller hvordan du ønsker at bruge os.

Så man skal altså ikke være medlem af Djøf, for at deltage i UNGKOM-arrangementer?

Nej, lige præcis. Kun få særlige arrangementer. Ellers er vores arrangementer i princippet gratis for alle.

Skal man være studerende for at deltage i jeres arrangementer?

UNGKOM er for studerende og nyuddannede under 30 år. Det er vi for at være til stede i overgangen fra studie- til erhvervsliv, og så man som deltager i et UNGKOM-event kan møde både folk på ens eget niveau og nogle med liiidt mere erfaring, og som måske allerede er færdiguddannede. Fordelen for de færdiguddannede er, at UNGKOM fungerer som et springbræt til branchen.

Hvorfor overhovedet samarbejde med Djøf?

Vi tror på, at vi med samarbejdet med Djøf kan stille alle dem, der følger os og deltager i vores aktiviteter stærkere. Både fordi det er et løft i forhold til vores egen arbejdsbyrde – vi kan fokusere mere på udvikling og mindre på drift. Men også fordi det er stærkt for kommunikation som fag at være i tæt parløb med andre fag som jura, økonomi og samfundsvidenskab. Kommunikation er overalt i samfundet og i virksomhederne, og vi skal have vores kommunikatører op og sidde i bestyrelseslokalerne med de andre faggrupper. Og så tror vi på, at vi kan lære noget af hinanden på tværs af fagene.

Hvordan kommer UNGKOMs samarbejde med Djøf til at være?

UNGKOM har altid kørt selvstændigt, og det bliver vi ved med. Vi har højt til loftet, og vi kan løbe med de projekter, vi vil. Naturligvis er der nogle forhold, vi skal tage hensyn til i forhold til samarbejdet, såsom at vi ikke samarbejder med Djøfs konkurrenter – men det har nu heller aldrig været meningen. Vi er altså stadig uafhængige og har vores egne holdninger, som vi selv definerer.

Bliver I ved med at lave fede events?

Ja for fanden! Og de bliver endnu federe, fordi vi nu kan fokusere på at udvikle vores eventkoncepter, og fordi samarbejdet med Djøf har åbnet døre til andre dele af erhvervslivet.

Hvad skal UNGKOM i fremtiden?

The sky is the limit! UNGKOM skal finde sin plads i Djøf, vi skal udvikle vores koncepter for events, og så skal vi få input fra alle jer, der har masser af ideer til, hvad I ønsker, at UNGKOM skal give Jer. Vi håber selv, at UNGKOM bliver ved med at blomstre og åbne op for branchen for de studerende og nyuddannede, som selv skal finde sin plads – hvad end det er på bureau, i virksomhed eller organisation. Vores fornemmeste opgave har altid været – og vil også i fremtiden være – at bygge bro mellem studie- og erhvervslivet, og give de unge kommunikatører indsigt i og forståelse for den brede kommunikationspalette, inden man rammer første job. Dét ændrer sig ikke, blot fordi vi skifter base.

Kommende events:

Karriereveje: Digital Kommunikation

Peer-to-peer: LinkedIn

ComCaseCompetition

Kommenter

Kommenter