STYRK DIT CV MED RELEVANT, FRIVILLIGT (OG FEDT!) ARBEJDE
I Unge Kommunikatører søger vi nye kræfter til bestyrelsen i København. Som en del af bestyrelsen vil du blive udfordret og inspireret, få en unik indsigt i kommunikationsbranchen og få et landsdækkende netværk med professionelle fra branchen. Samtidig bliver du en del af et stærkt fællesskab og får praktisk erfaring, som du kan skrive på dit CV.
DET SØGER VI
Du er studerende – gerne på bachelorniveau, men ikke nødvendigvis. Vi søger nye medlemmer på tværs af uddannelsesretninger og interesser, og arbejder på at sammensætte en tværfaglig og alsidig bestyrelse. Relevant erhvervserfaring eller karakterer er mindre vigtigt, men vi forventer, at du synes kommunikation, medier og markedsføring er vildt interessant. Derudover er du motiveret og engageret i bestyrelsesarbejdet, du er åben for nye inputs og samarbejde med andre ildsjæle, og så er du klar til at indgå i en bestyrelse, hvor fokus er på at nytænke og udvikle UNGKOM for de studerende.
I UNGKOM KBH består vores bestyrelse af flere forskellige teams. Som bestyrelsesmedlem er du naturligvis en del af den samlede bestyrelse med fællesmøder og aktiviteter, men du vil have dine primære opgaver og ansvar inden for ét team.
UNGKOM CASE COMPETITION-TEAMET
UNGKOMs Case Competition i foråret er en af de vigtigste begivenheder for året, og som en del af teamet har du mulighed for at være med til at planlægge det fra start til slut. Du vil opnå et stort kendskab til både eventplanlægning, markedsføring og projektledelse. Her vil du bl.a. være med til at lægge en marketingsstrategi for hele eventet – fx hvordan vi bruger de sociale medier bedst, planlægger content og sikrer, at der kommer masser af tilmeldinger til årets konkurrence. Samtidig vil du få føling med, hvordan man planlægger et stort event, koordinerer med samarbejdspartnere som Djøf, CBS og årets case-virksomhed.
Som en del af Case Competition teamet vil du få solid erfaring skrevet på dit CV, mens du kommer til at bygge stærke relationer til andre fra branchen.
SOCIAL-TEAMET
Som en del af social-teamet vil du få ansvaret for UNGKOMs social medier, være med til at lave indholdsplaner, brainstorme og udvikle kreativt indhold til vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Erhvervserfaring med sociale medier er ikke et krav, men det er en klar fordel, hvis du har kendskab til, hvad der fungerer på de forskellige kanaler – fx fra egen aktivitet. Desuden ser vi også gerne, at du kan en smule basis video- og billedredigering og brænder for at udvikle fedt indhold. Hos UNGKOM får du nemlig mulighed for at teste dine idéer af i praksis og konkret social erfaring, som du kan skrive på CV’et.
FORMANDSTEAMET
Teamet består af to formænd. Som formand i UNGKOM er det din fornemmeste opgave at lede og styrke fællesskabet internt i bestyrelsen. Du står i spidsen for tilrettelæggelse og afvikling af bestyrelsesmøder og kreative ideudviklinger, når der skal planlægges events. Og så er du sparringspartner for de enkelte teams og sikrer, at strukturen hos dem er effektiv og fagligt givende for alle bestyrelsesmedlemmer.
Med et strategisk mindset koordinerer du udviklingen af UNGKOM i samarbejde med Djøf og formændene fra UNGKOM Nord og UNGKOM Midt, så UNGKOM opretholder og udvider sin relevans for de studerende som ét samlet brand.
Erfaring med ledelse er ikke et krav, men det er vigtigt, at du har mod på og lyst til at gå forrest og udvikle UNGKOM på et strategisk niveau samt sikre en god trivsel blandt bestyrelsesmedlemmerne.
REDAKTIONEN
Som en del af redaktionen får du ansvaret for alle UNGKOMs skribenter. Vi har et hold af skribenter som skriver en masse skønne artikler til vores hjemmeside. Vi udgiver en artikel hver uge, og emnet kan være alt fra de nyeste tendenser på SoMe til hvordan du får mest ud af din eksamenslæsning. Som redaktør samarbejder du med vores afdeling i Århus om at rekruttere skribenter, afholde møder med skribenterne, motivere og inspirere dem samt planlægge udgivelserne.
Erfaring er ikke et krav, og som redaktør er din opgave hovedsageligt at lede skribenterne. Du skal dog være hjertens velkommen til selv at give dig i kast med en artikel eller to, hvis du har en indre journalist eller tekstforfatter gemt i maven.
DET KAN DU FORVENTE
Som bestyrelsesmedlem vil du prøve kræfter med flere grene af faget kommunikation. Du kommer i selskab med folk fra forskellige uddannelsesretninger og virksomheder, og du opbygger et værdifuldt og inspirerende netværk – som muligvis kan sikre dig dit næste job eller en praktikplads.
Bestyrelsesarbejdet er ulønnet, men til gengæld er du med til at udvikle en spændende forening med unikke ressourcer og mange ildsjæle – der, ud over en fælles passion for kommunikation, sætter pris på at mødes over en øl i ny og næ.
Der afholdes et bestyrelsesmøde om måneden, og de respektive teams aftaler indbyrdes hvornår de mødes. Cirka én gang pr. semester vil du skulle planlægge et event med et par andre fra bestyrelsen, oftest på tværs af teams. Det tidsmæssige aspekt kan svinge fra måned til måned, men vil i gennemsnit være cirka 10 timer pr. måned.
DET SIDSTE
Hvis du har lyst til at blive en del af UNGKOM, så send en e-mail til ungkom@outlook.dk
Ansøgningen skal indeholde en beskrivelse af dig selv, din motivation for at blive bestyrelsesmedlem ved UNGKOM og dit CV. Du må desuden meget gerne beskrive, hvilket arbejdsteam du finder interessant at arbejde i.
Ansøgningsfristen er den 6. april 2021 – men send allerede din ansøgning nu, da vi løbende holder samtaler!
Tøv endelig ikke med at stille spørgsmål på e-mail eller https://www.facebook.com/ungkom/
Du kan læse mere om bestyrelsen i København her: https://ungkom.dk/om-ungkom/ungkom-kbh/
Vi glæder os til at høre fra dig!